Pozycjonowanie lokalne – dla kogo?

Pozycjonowanie lokalne, jak sama nazwa wskazuje, dotyczy firm o profilu lokalnym. Jeśli więc nasza działalność skupia się właśnie na lokalnym podwórku, warto dopasować do niej marketing w ścisły sposób. Dziś opowiemy nieco więcej na temat praktyczności, którą cechuje się pozycjonowanie lokalne. Zapraszamy!

Pozycjonowanie lokalne to w dużym uproszczeniu ograniczenie się do marketingu w danej miejscowości, mieście, czy też nawet województwie. Bez względu na to, jaki profil przyjmujemy, warto skupić się właśnie na pozycjonowaniu lokalny, które może przynieść zdecydowanie więcej profitów niż ogólne pozycjonowanie.

Kto najbardziej skorzysta na pozycjonowaniu lokalnym?

Jak możemy domyślać się, seo lokalne jest najbardziej wskazane dla firm, które wykonują swoje usługi w obrębie danego miasta. Bez względu na to, jaką działalność wykonujemy, jeśli nasi klienci pochodzą głównie z naszego miasta, warto docierać właśnie do nich. W tym natomiast pomaga pozycjonowanie lokalne, które skupia się na lokalnych frazach.

Jakie korzyści wynikają z pozycjonowania lokalnego?

Jest ich całkiem sporo. Największym atutem jest oczywiście zwiększona widoczność na frazach kluczowych, które są frazami lokalnymi. Mogą to być takie frazy jak „Dentysta Warszawa”, czy też „Nauka Jazdy Warszawa”. Dzięki temu trafimy wyłącznie na klientów, którzy poszukują konkretnych usług w obrębie swojego miejsca zamieszkania.

Zwiększenie wydajności na frazach lokalnych jest nie tylko prostsze, lecz wymaga od nas mniejszych inwestycji. Oznacza to, iż nawet mniejsze firmy czy zakłady pracy mogą pozwolić sobie na to, aby pozycjonować się lokalnie. Co więcej, efekty mogą być widoczne zdecydowanie szybciej, niż w wypadku głównych pozycji, kierowanych na cały kraj. Warto jednak pamiętać, że każda fraza to inna konkurencja. Jeśli więc nasze usługi mają dużą konkurencję w danym mieście, pozycjonowanie może wymagać większego nakładu czasu i cierpliwości z naszej strony.

Na samym końcu pamiętajmy, iż chodzi o dotarcie do największej ilości klientów. To z kolei zapewnia nam pozycjonowanie lokalne, które ukierunkowane jest na dane miasto. Dzięki niemu, nasze produkty i usługi trafią łatwiej do potencjalnych klientów!