Pozycjonowanie czy płatna reklama?
Pozycjonowanie jest tematem, który porusza się od dobrych kilku lat. Na dzień dzisiejszy jest to najbardziej znana i doceniona technika pozycjonerska, która cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem wśród ludzi na całym świecie. Czy jednak w porównaniu do płatnej reklamy jest to nadal lepsze rozwiązanie? Odpowiedź na to pytanie znajdą Państwo w dalszej części publikacji. Zapraszamy!
Płatna reklama – czy może być tańsza od pozycjonowania?
Płatna reklama to taka, która oparta jest na naszych portfelach. Strony takie jak Google Adwords oferują nam możliwość oddania reklamy w ręce ich sieci partnerskich, które rozprowadzą nasze reklamy po całym ich systemie. Brzmi bardzo dobrze, jednak trzeba pamiętać, że płatna reklama potrzebuje stałego dofinansowania i w wypadku jego braku, nasza reklama zanika na stałe. Jest to jeden z największych minusów reklamy płatnej, który warto wziąć pod uwagę.
W reklamie płatnej są również proste zasady, które trzeba wziąć pod uwagę. W reklamie płatnej wygrywa bowiem ten, który ma bardziej zasobny portfel. Mówimy tutaj o frazach, które nas interesują i pod które pozycjonujemy się. Jeśli więc nasz budżet jest skromny a stawki na danych słowach kluczowych są wysokie, nasz budżet może okazać się zbyt niski, aby móc przebić się przykładowo przez firmy, które również pozycjonują się pod te same słowa kluczowe.
Pozycjonowanie – dlaczego jest warte naszej uwagi?
Jak już wspomnieliśmy, pozycjonowanie cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem na całym świecie. Oznacza to, że sama „pozycjonerka” musi mieć w sobie coś, co sprawia, że jest warta naszej uwagi. I faktycznie, jest tak w gruncie rzeczy, ponieważ pozycjonowanie daje nam o wiele większe możliwości, szczególnie w momencie, w którym nasz budżet nie dorównuje wielkim firmom czy korporacjom, z którymi będziemy chcieli toczyć batalie o swoje pozycje.
Dodatkowo, linki wynikające z pozycjonowania pozostają z nami na stałe. Oznacza to, że jeśli już zapłacimy za jakiś link, który nie jest linkiem czasowym, będzie on na długie lata. Co więcej, w pozycjonowaniu możemy pozyskiwać linki z wielu ciekawych źródeł, takich jak fora internetowe, profile internetowe, czy też płatne publikacje na stałe. Dzięki temu w każdym miesiącu możemy dopasować nasz budżet po to, aby uzyskać jak najwięcej wartościowych linków, mając ich jednocześnie o wiele więcej, niż w wypadku reklamy płatnej.
Wychodzi więc na to, że pojedynek wygrywa w tym wypadku pozycjonowanie, które gwarantuje nam dostęp do większości stałych linków. Oczywiście nie wszystkie linki będą na zawsze, ponieważ domeny mogą wygasać, serwisy internetowe mogą zmieniać właścicieli, bądź mogą po prostu znikać z sieci.
Reasumując, mając niski budżet, zdecydowanie bardziej warto pójść w pozycjonowanie, aniżeli w płatną reklamę. Wszystko dlatego, iż pozycjonowanie możemy bardziej dopasować zarówno pod kątem naszego budżetu, jak i potrzeb naszego serwisu internetowego, który pozycjonujemy na konkretne frazy w Internecie.